fredag 8 november 2013

November månads favoritförfattare...


I årskurs 6 har vi äntligen börjat med boksamtal och bokcirklar. 
Eleverna i sexan fick bestämma vem som skulle bli månadens favoritförfattare, och Jeff Kinney vann!

I biblioteket har vi alla hans böcker på svenska, och några på engelska, kinesiska, serbiska, arabiska... Och ALLA är utlånade!

Jasmine, som föreslog Jeff Kinney, har skrivit:

Jeff Kinney, månadens favoritförfattare

Jeff Kinney är en författare som har skrivit dagböcker för alla mina fans. 
Jeff Kenney är en amerikansk författare. Han skrev sin första bok 2007 som var Gregs bravader, själv klart en dagbok för alla mina fans som är de enda böckerna Jeff Kinney skrivit. 
Jeff Kinney är faktiskt inte bara en författare han designar även data & tv-spel och skriver och ritar serieböcker.

Jeff Kinneys böcker är lättlästa, och vem som helst kan läsa böckerna. Det finns också bilder i böckerna men inte så många. Det är en kille som heter Greg som är huvudpersonen och det är han som skriver dagboken. Han skriver om olika saker som om sin familj, vem han gillar, om skolan och själv klart om sig själv. Greg är en busig kille som jämt får klagomål och gillar väldigt mycket att vara inne och spela tv-spel, men hans föräldrar gillar inte alls att han är inne. Greg försöker att vara populär i skolan, speciellt bland tjejerna.

Själv tycker jag att dessa böcker är så värda att läsa. Jag har läst alla böcker av Jeff Kinney och jag älskar dem verkligen. De är jätteroliga böcker och mycket kul som händer. När du får chansen, läs dem. Det är de böckerna jag tipsar om JÄTTE mycket. Det var allt för mig. Hoppas ni fick tips på böcker/
Jasmine 6b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar